top of page
חיפוש

מה הסוד של "כיצד לרכוש ידידים והשפעה"?

  • giladnewman
  • לפני 4 ימים
  • זמן קריאה 2 דקות

 מדוע רב-המכר 'כיצד לרכוש ידידים והשפעה' מאת דייל קארנגי הוא עדיין הספר שכל אחד צריך לקרוא?

כאשר דייל קארנגי הוציא לאור את רב-המכר  "כיצד לרכוש ידידים והשפעה" בשנת 1936, העולם היה שונה לחלוטין. אנשים נפגשו פנים אל פנים, כתבו מכתבים, ואולי עשו שיחת טלפון אחת בשבוע. היום, בשנת 2025, אנחנו מתקשרים 24/7 – פגישות פנים אל פנים, אונליין, שיחות טלפון, וואטסאפ, מיילים, מדיות חברתיות, ועוד.


אבל כאן טמון הפרדוקס: למרות שהתקשורת הפכה לנגישה יותר, אנשים משקיעים מעט מאוד זמן בללמוד כיצד לתקשר בצורה אפקטיבית. התוצאה? תחושת בדידות גוברת, שיעור גירושין גבוה, מעבר תכוף בין מקומות עבודה, וסכסוכים בלתי נגמרים – פוליטיים, חברתיים ואישיים.

אז מה הופך את הספר של דייל קארנגי לרלוונטי כל כך גם היום? מה גורם לכך שגם היום הוא רב-מכר?   הנה שלוש תובנות מרכזיות: 1.    תקשורת היא מיומנות שכל אחד יכול לפתח:תקשורת בין-אישית ובניית מערכות יחסים הן מיומנויות נרכשות. גם אנשים שמרגישים "חסרי תקנה" יכולים להשתפר, אם רק יגיעו עם הגישה הנכונה.

בספר, דייל קארנגי מדגיש את החשיבות של גישה חיובית, הקשבה אמיתית והיכולת לראות את הדברים מנקודת המבט של האחר. בקורס שהדרכתי, היה משתתף ציני שנהג להכניס הערות עוקצניות לכל שיחה. הוא חשב שזה מצחיק, אבל בפועל זה גרם לאנשים לא לקחת אותו ברצינות (גם אם הצליח לגרום לאנשים לצחוק מדי פעם, יותר ראו בו כ"ליצן" בחבורה). במהלך הקורס, היה שלב אחד שבו במקום להגיב ישר, הוא שתק (היא סיפר לנו לאחר מכן, שהוא ממש התאמץ לא לזרוק הערה צינית). במקום זאת, הוא חיכה לתורו והתחיל לדבר בכנות, עם הסבר מפורט. פתאום הוא גילה שאנשים מקשיבים לו באמת. הוא שיתף אותנו לאחר מכן, איך בפעם הראשונה בחייו הבין איך הציניות היתה כלי הגנה, אבל לא גורם חיובי וזה שינה את כל הגישה שלו לשיחות עם אנשים. מאז הוא הפך לדמות הרבה יותר מובילה בצוות.

2.    כלים פרקטיים לבניית מערכות יחסים - לא תמיד צריך להבין את כל ההיבטים הפסיכולוגיים שיוצרים תקשורת טובה, לפעמים מספיק לדעת שאם נעשה משהו מסוים, סביר להניח שגם נוכל לחזות את התגובה של האדם מולנו.

לדוגמה: אם תחייכו, סביר להניח שיחייכו אליכם בחזרה או אם תהיו קשובים, אנשים ירצו להיות בחברתכם (קשה למצוא היום אנשים שיקשיבו לנו).  הספר מלא בכלים פשוטים (לא בהכרח קלים ליישום) אך עוצמתיים, שמאפשרים לכל אחד לשפר את מערכות היחסים שלו – בעבודה, במשפחה, ובקהילה.


3.    להבין באמת את האנשים סביבנו. כדי לתקשר בצורה אפקטיבית, צריך להבין מה מניע את האדם שמולנו.

יש אנשים שמעדיפים גישה תכליתית ויש כאלה שזקוקים לאווירה חברית. כשנבין את הצרכים והעדפות של האחר, נוכל להתאים את התקשורת שלנו וליצור חיבור אמיתי. כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים לגלות עניין באנשים אחרים, לפעמים זה לא קל, אבל ברגע שאנחנו נעשה את זה, נוכל גם למצוא את הנקודה שתחבר בינינו.


"כיצד לרכוש ידידים והשפעה" הוא לא רק ספר – הוא מדריך לחיים. גם 89 שנים אחרי שפורסם, הוא רלוונטי מתמיד, ונמצא באופן עקבי ברשימות הספרים המומלצים לקריאה, כי הוא עוסק במהות האנושית: הצורך להרגיש מוערכים, מובנים, ומחוברים. בנוסף הספר נערך ותורגם מחדש לעברית בשנת 2024 על מנת להנגיש אותו למנהיגי המחר.


הספר לא מספיק, ואתם רוצים ללמוד איך לשפר את התקשורת הבין אישית ומערכות היחסים שלכם? הצטרפו לקורס של דייל קארנגי.

 
 
 

Comentários


דייל קארנגי ישראל הכשרת מנהלים ופיתוח אישי.png

דייל קארנגי, אחת מחברות ההכשרה הגדולות בעולם, נוסדה בשנת 1912, בהשראת האמונה של אדם אחד בכוחו של שיפור עצמי.

 

מאז, דייל קארנגי התפתחה לארגון החוצה גבולות ודורות ומראה לאנשים כיצד לנצל את החוזקות שלהם על מנת לשפר את החיים שלהם ושל האנשים סביבם.

  • LinkedIn
  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

תודה רבה, קיבלנו את המייל שלך

bottom of page